Kontakti

Biroja adrese:
Dzirnavu iela 16/k2 (ieeja no Strēlnieku ielas puses), Rīga LV-1010


Pasta adrese:
Vaļņu iela 2, Rīga LV-1050


Apmeklētāju pieņemšanas laiki:
Pirmdienās 14.00 - 17.00
Otrdienās 9.00 - 13.00
Ceturtdienās 13.00 - 17.00

 

Apmeklētājiem lūgums iepriekš pieteikties

Tālr.:   (+371) 67225155
  E-pasts: aic [] aic.lv

Piekļūstamība

Privātuma politika




ARAQUA projekts

ARAQUA projekts „Ceļš uz augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu”

Akadēmiskās informācijas centrs – Latvijas ENIC/NARIC īsteno Erasmus+ programmas (KA3 aktivitātes) projektu „Ceļš uz augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu” (Road to Automatic Recognition of Higher Education Access Qualifications, ARAQUA).

Projekta īstenošanas periods: 01.12.2022. – 30.11.2024.

Projekta numurs: 101101645

Mērķis: izpētīt augstākās izglītības piekļuves kvalifikācijas projekta partnervalstīs, lai kartētu šīs kvalifikācijas un izstrādātu ieteikumus diplomatzīšanas centriem un augstākās izglītības iestādēm to automātiskai atzīšanai starp valstīm.

Uzdevumi:

  • Izstrādāt kritērijus augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju kartēšanai;
  • Izstrādāt ieteikumus NARIC centriem un augstākās izglītības iestādēm par augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu;
  • Veicināt diskusiju starp NARIC centriem un augstskolām par augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātiskās atzīšanas procedūrām un kritērijiem.

Projekta aktivitātes:

  • Veikt pētījumu par augstākās izglītības piekļuves kvalifikācijām projekta partnervalstīs pēc īpaši izstrādātas metodikas;
  • Izstrādāt ieteikumus par augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu starp projekta partnervalstīm;
  • Organizēt vienu pieredzes apmaiņas mācību semināru Bukarestē, Rumānijā, lai apmainītos ar pieredzi starp ENIC/NARIC centriem par augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu un izglītības sistēmām;
  • Organizēt septiņus nacionālos seminārus partnervalstīs, lai dalītos ar pieredzi par automātisko atzīšanu;
  • Izplatīt projekta rezultātus, izmantojot projekta partneru mājaslapas, starptautisko konferenci un ENIC/NARIC tīkla sanāksmes.

Projekta partneri:

  • Akadēmiskās informācijas centrs (koordinators), Latvija
  • Dānijas Augstākās izglītības un zinātnes aģentūra, Dānija
  • Izglītības un jaunatnes pārvalde, Igaunija
  • Informācijas centrs par akadēmisko mobilitāti un līdzvērtību, Itālija
  • Maltas kvalifikāciju atzīšanas informācijas centrs, Malta
  • Nacionālais diplomu atzīšanas un līdzvērtības centrs, Rumānija
  • Diplomatzīšanas centrs, Slovākija
  • Īrijas Kvalitātes un kvalifikāciju institūcija, Īrija
  • UK ENIC, Apvienotā Karaliste
  • Nacionālais akadēmiskās atzīšanas un mobilitātes informācijas centrs, Armēnija
  • Valsts izglītības satura centrs (asociētais partneris), Latvija

Projekta rezultāti

Pasākumi

Mācību seminārs ENIC/NARIC tīklam „A shift towards automatic recognition of higher education access qualifications: practice and expectations” (angļu valodā) notika Bukarestē, Rumānijā (un tiešsaistē) 2024. gada 29. februārī, un to organizēja National Centre for Recognition and Equivalence of Diplomas (CNRED).

Mācību seminārs augstākās izglītības iestādēm „Augstākās izglītības un augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātiskā atzīšana – iespējas un izaicinājumi” notika Rīgā 2024. gada 26. aprīlī. Semināru rīkoja Akadēmiskās informācijas centrs.

Noslēguma konference „Automatic Recognition of Higher Education Access Qualifications – Challenges and Possibilities” (angļu valodā) norisinājās Tallinā, Igaunijā 2024. gada 2. oktobrī. Konferenci rīkoja Igaunijas Izglītības un jaunatnes pārvalde un Akadēmiskās informācijas centrs.


Materiāli

ARAQUA salīdzinošais pētījuma ziņojums
ARAQUA ieteikumi
Ceļš uz augstākās izglītības piekļuves kvalifikāciju automātisku atzīšanu
(angļu valodā, 2024. gads)
Ieteikumi par AI piekļuves kvalifikāciju automātisko atzīšanu ARAQUA projekta valstīs
(angļu valodā, 2024. gads)




Eiropas Savienības finansēts. Paustie viedokļi un uzskati atspoguļo autora(-u) personīgos uzskatus un ne vienmēr sakrīt ar Eiropas Savienības vai Eiropas Izglītības un Kultūras izpildaģentūras (EACEA) viedokli. Ne Eiropas Savienība, ne EACEA nenes atbildību par paustajiem uzskatiem.